Saps utilitzar el marketing de continguts?

Pensa sempre en el consumidor final. En com el teu contingut li beneficiarà, posant el focus a oferir suggeriments i resoldre els seus problemes. Amb aquest objectiu la seva percepció cap a la teva marca el convertirà en client potencial. T'ho asseguro!
Ivan Portolés

Saps utilitzar el marketing de continguts?

Pensa sempre en el consumidor final. En com el teu contingut li beneficiarà, posant el focus a oferir suggeriments i resoldre els seus problemes. Amb aquest objectiu la seva percepció cap a la teva marca el convertirà en client potencial. T'ho asseguro!
Escrito por Ivan Portolés

Primer de tot i per a situar-te, el marketing de continguts és una estratègia de Marketing enfocada per a atreure clients potencials d’una manera natural. Des deIP Marketing treballem com a equip de marketing outsourcing per a una gran varietat d’empreses creant oportunitats a través de la creació i curació de continguts.

Com? a partir de continguts rellevants que es distribueixen en els teus diferents canals digitals. D’aquest mode afavoreixes i impulses a la teva marca i animes a la teva audiència a visitar el teu lloc web.

I ara sí, pren nota d’aquests tips si vols brillar en la manera de crear el teu màrqueting de continguts.

Et proposo que inverteixis a construir una autoritat temàtica. 

Què significa això?

  • Converteix-te en especialista, comparteix la teva experiència i mostra que bé que coneixes el tema que vagis a compartir. Google no et recompensarà per la capacitat de crear contingut només per a una paraula clau, sinó que s’enfocarà en com encaixa aquest contingut en el context de la teva pàgina web.

Si us plau, sempre inclou valor al teu contingut.

Pensa sempre en el consumidor final. En com el teu contingut li beneficiarà, posant el focus a oferir suggeriments i resoldre els seus problemes. Amb aquest objectiu la seva percepció cap a la teva marca el convertirà en client potencial. T’ho asseguro!

Sigues humà i troba la teva veu.

  • Troba el teu “tone of voice“. És a dir, crea una veu de marca que sigui única, atractiva, recognoscible i emocionalment en sintonia amb els teus clients actuals i potencials. Al final, el públic vol veure que hi ha persones reals darrere de la marca.

Aprofita les xarxes socials per a la sinergia.

La promoció creuada de les teves pàgines de xarxes socials en el lloc web i viceversa exposarà encara més el teu contingut als teus seguidors, la qual cosa conduirà a un major record de la marca.

Proporciona ROI més alts.

  • El benefici del marketing de continguts és el seu baix cost inicial, i alhora té un retorn de la seva inversió durant molt, molt de temps. Pensa que els consumidors prefereixen el contingut perquè els dona valor abans de demanar alguna cosa a canvi. Al cap i a la fi, a ningú li agrada que li venguin!

En conclusió, inverteix en el marketing de continguts perquè el món digital està saturat de contingut, i creu-me, hi ha molt més contingut per venir encara.

Pensa que cada persona destina al voltant d’una mitjana de 6 hores al dia consumint contingut digital, llavors pregunta’t:

Ofereixes un contingut de valor que destaqui i capti l’atenció dels teus clients?

Així que, és un bon moment per a connectar amb les necessitats dels teus compradors i començar amb la creació de contingut que puntua i suma autoritat a la teva marca. Important, assegura’t que el teu contingut es pugui compartir fàcilment. Això agrada i molt

A més, si has llegit fins aquí, t’encantarà saber que existeix un truc que t’agradarà:

Recicla el teu contingut.

És a dir, segurament ja has creat molt de contingut resolent moltes necessitats, compartint tendències i mostrant noves solucions per al teu client. Llavors, recicla.

No es tracta de copiar i enganxar, sinó de millorar-ho.

Si vols maximitzar la difusió dels teus continguts i reduir considerablement l’esforç, en cost i temps, reutilitzar o readaptar contingut es converteix en la teva primera prioritat. Per a nosaltres, aquesta tècnica és imprescindible en totes i cadascuna de les estratègies de marketing de continguts que fem. I és que és un error garrafal pensar solament en contingut nou i oblidar-se del produït.

Proveir de nous punts de vista, canviar el format del post (de text a infografia, per exemple), afegir nova informació o un nou enfocament o canviar el context són algunes de les formes en les quals pots reutilitzar el contingut.

Conclusió:

Re-imagina el teu contingut, transforma les coses i dona-li noves perspectives.

Però recorda: ha de ser un contingut nou i únic, si no, estaràs fent contingut duplicat (i això a Google no li agrada :-P).

Mai fer les coses bé va ser tan fàcil!

T’han ajudat aquests consells? Creus que ens hem deixat algun? Si tens, has tingut o tindràs una botiga en línia ens interessa molt saber la teva opinió. Escriu-nos!