És evident que la manera de vendre i promocionar els productes de les empreses ha canviat a causa del moment en el qual ens trobem, on les noves tecnologies han arribat per a quedar-se, convertint-se en un factor clau per a les empreses, que s’han vist obligades a redefinir els seus models de negoci. No obstant això, l’èxit o el fracàs continua depenent, en gran manera, d’una bona estratègia de màrqueting per a les petites empreses.
En l’article d’avui, concretament, parlarem d’aquestes petites empreses que ja s’han embarcat en un negoci digital i que moltes, encara, ho fan sense estratègia: els e-Commerce.
La primera pregunta que ens plantegem és: Les petites botigues en línia, poden competir amb les grans empreses del seu sector?
Primer de tot és molt important comptar amb un bon Pla de màrqueting, per a orientar les teves accions promocionals i assegurar-te que responen als objectius del teu negoci. Si encara no tens un Pla de Marketing definit, ja saps per on has de començar! A més, existeixen diverses tècniques dissenyades per a augmentar l’atractiu i l’abast dels negocis en línia, atraient i retenint als clients sense necessitat d’invertir una fortuna.
Per tant, obrir una botiga complementària en Facebook, Instagram o Google Shopping, automatitzar les campanyes d’email màrqueting o implementar un xat en viu són algunes de les pràctiques de màrqueting per a les petites empreses que tenen un e-Commerce.
Entrem més detalladament? Aquí et deixem quatre de les millors accions que, des de IP Marketing, millor ens han funcionat per als petits e-Commerce com el teu:
Necessites ajuda en el teu e-Commerce
Contacta amb nosaltres!
4 Trucs per a augmentar les vendes en el teu e-Commerce
Fer el millor màrqueting en xarxes socials possible és, en aquest moment, indispensable en una estratègia per un e-Commerce. Les xarxes com Facebook i Instagram són una útil eina perquè les empreses puguin acostar-se als seus potencials clients i impulsar les seves vendes. Segons l’informe Estudi de xarxes socials 2021, publicat per l’associació mundial de comunicació, publicitat i màrqueting digital IAB Spain, les marques saben que a Espanya poden accedir a elles uns 27 milions d’usuaris d’entre 17 i 70 anys que compten amb un perfil en aquestes plataformes. A més, el 78% de les empreses que les utilitzen embeni més que les que no tenen presència, segons Hootsuite. Però ull!, perquè no val qualsevol estratègia. És necessari que sàpigues en quina plataforma convé ser present i saber com diferenciar-se de la competència i arrasar.
Recorre a campanyes d’email marketing ben sucoses i automatitzades:
L’automatització de tasques suposa un estalvi de temps per a les petites empreses, a més d’ajudar a millorar l’eficàcia del màrqueting per correu electrònic. D’aquesta manera, l’enviament de missatges resulta més eficaç i continu, augmentant la velocitat d’enviament en el moment adequat i amb informació rellevant per al consumidor. A més, et permet crear llistes segmentades, com d’usuaris que han abandonat el carret de la compra o subscriptors de blogs corporatius, amb la qual cosa es podrien realitzar campanyes de emailing basada en la llista de desitjos. Les possibilitats amb l’email màrqueting són infinites i les eines disponibles, molt accessibles. Que no t’enganyin! No només pot fer-ho Amazon, tu també pots enviar bons emails ganxo als teus segments de clients.
No paris de crear contingut d’interès!
Per a desenvolupar una efectiva estratègia de màrqueting, és necessari que les petites empreses mantinguin un tracte directe i molt pròxim amb els clients i, per a això, existeixen diferents formats com el blog, que és un dels més populars, els podcasts d’àudio (que ajuden a crear una comunitat de consumidors) i els guest post que, a més de promocionar una marca entre influencers i blogueres, ajudaran a millorar el posicionament SEO. Una cosa més! No oblidis que, si bé és important que parlis dels teus productes, tampoc és recomanable que saturis als teus clients amb informació purament dedicada al que ofereixes. Necessites contingut de qualitat, recomanacions, contingut d’interès del teu sector, tendències, idees, tips… Descobreix què li interessa a la teva audiència i captiva’ls cada vegada que publiquis contingut!
Millora el teu web a nivell responsive, l’experiència d’usuari i el teu servei postvenda:
Per a augmentar l’eficàcia del màrqueting del teu e-Commerce, cal tenir en compte el trànsit mòbil, que suposa més del 75% del trànsit total, segons diversos estudis. Tota empresa ha de disposar d’un lloc web preparat per a poder oferir una bona experiència als usuaris de tauletes, telèfons mòbils i altres dispositius. Segons un informe de Comscore, el nombre de consumidors en dispositius mòbils ha augmentat enfront dels que compren des de l’ordinador, cosa que significa que les empreses que no tinguin una versió responsive no podran beneficiar-se d’aquestes vendes.
Quan els serveis postvenda, és vital que els usuaris puguin accedir fàcilment a les polítiques d’enviament, devolucions, etc.! A més, si és possible, compta amb un xat en directe, que pugui donar resposta a les necessitats dels usuaris del teu web en tot moment. Pensem que, avui dia, les compres ja no són tan impulsives i irracionals, perquè el consumidor vol estar cada vegada més informat i hem de competir amb gegants que ofereixen serveis postvenda immillorables, així com una gran quantitat de ressenyes d’usuaris que avalen els seus productes i processos.
Tant de bo pogués explicar-te més sobre aquest tema, perquè m’encanta parlar sobre botigues en línia i cadascuna és un món, però es faria un post inacabable… El que sí que et deixaré al final, és una reflexió:
És clar que ens trobem enmig de l’era digital i les noves tecnologies ens ofereixen infinites oportunitats per a augmentar el volum de vendes no només als gegants, sinó també a les petites empreses; no obstant això, estan totes aprofitant realment totes les seves possibilitats? I, el més important, el teu e-Commerce està fent-ho bé?
Si aquesta reflexió t’ha suscitat algun dubte, ja saps amb qui pots parlar d’això.
Mai fer les coses bé va ser tan fàcil!
T’han ajudat aquests consells? Creus que ens hem deixat algun? Si tens, has tingut o tindràs una botiga en línia ens interessa molt saber la teva opinió. Escriu-nos!