En quines plataformes aprecien més la publicitat les noves generacions?

“Les marques la publicitat de les quals es percep com valuosa construeixen un valor publicitari que genera ingressos en forma d'inversions publicitàries més rendibles, percepcions de marca positives i col·laboracions guanyadores.”
Ivan Portolés

En quines plataformes aprecien més la publicitat les noves generacions?

“Les marques la publicitat de les quals es percep com valuosa construeixen un valor publicitari que genera ingressos en forma d'inversions publicitàries més rendibles, percepcions de marca positives i col·laboracions guanyadores.”
Escrito por Ivan Portolés

Utilitzant les dades extretes per la reputada empresa d’analítica de mercats Kantar sobre el desenvolupament i l’ad-equity de mitjans de comunicació i plataformes digitals podem definir el futur de les mateixes, i en conseqüència dels seus consumidors, com ara: Digital, Innovador i “Glocal”.

Ad Equity

El Ad Equity és una mesura que cerca puntuar, a partir de diversos factors,el valor percebut de la publicitat per l’usuari final. La percepció de valor a la publicitat és el que motivarà el consumidor final a deixar-se influenciar per aquesta; per tant, és una de les principals mètriques que cal tenir en compte en generar previsions d’inversió i representa un actiu important per a l’empresa. Les marques la publicitat de les quals es percep com a valuosa construeixen un valor publicitari que genera ingressos en forma d’inversions publicitàries més rendibles, percepcions de marca positives i col·laboracions guanyadores.

Jocs Online i Mòbil

El futur de la publicitat passa per la diversificació de plataformes i l’aposta pels formats menys “massius” però fortament segmentats.

Apuntant en aquesta direcció l’estudi realitzat per Kantar, Media Reactions, indica que els anuncis en jocs en línia i mòbil són el format que està experimentant un creixement més gran a Ad Equity tot i ser els menys recorreguts per les empreses per a les seves campanyes publicitàries.

Segons Kantar,la publicitat en jocs es percep com a més fiable, útil i rellevant alhora que més divertida i entretinguda. El principal repte per a una marca que no hagi treballat en aquest tipus de plataformes és establir-se amb un missatge, un to i un disseny que s’adapti al que el consumidor “gamer” vol.

Podcasts

En els darrers anys estem veient com s’accelera de forma exponencial la transformació digital de l’àudio i la seva explotació en dispositius a partir del “Machine Learning” i de la IA; En conseqüència, el podcast encapçala el rànquing d’Ad Equity per sobre del contingut d’influencers i, sempre des de l’anàlisi elaborada per Kantar, la publicitat inserida en aquests es percep com a més rellevant i de més qualitat.

“Spotify és percebut com la plataforma més fiable pels consumidors i TikTok com la més innovadora”

El consumidor final ja comença a notar una freqüència excessiva en els impactes via podcast i pel fet que les marques planegen un creixement de la inversió en aquest canal, el repte dels mitjans i les plataformes se centra a intentar evitar la saturació .

TikTok

Si ens centrem només en les plataformes de contingut veiem com Tik Tok es col·loca a la primera posició pel que fa al valor publicitari percebut pel públic. El ràpid creixement global de l’aplicació, la seva escassa explotació comercial i la reticència d’algunes de les grans marques a entrar amb una inversió forta ha donat pas a una publicitat de perfil baix on la creativitat s’està anteposant al “resultadisme” .

Amazon, Instagram, Google i Twitter

Amazon, Instagram, Google i Twitter completen el top a la classificació de les media brands pel que fa a ad equity.

La plataforma que sigui; però que sigui Glocal

Internet ha trencat totes les barreres de l’espai i la localització, permetent a les grans marques invertir en publicitat global tenint un control centralitzat i aconseguint grans números en resultats. A l’altra banda de la balança trobem un consumidor cada cop més exigent amb la publicitat i acostumat a la ultrapersonalització dels continguts que cada cop accepta menys la publicitat genèrica.

La solució és la publicitat Glocal. Si observem els termes generals i no focalitzem podem cometre l’error d’observar, simplement, que el valor publicitari de les marques de mitjans globals està, de mitjana, davant de les marques locals. No obstant això, si aprofundim i treballem les campanyes segmentant per regions especifiques, ens adonarem que les versions locals, regionals o localitzades de les marques de mitjans lideren en 16 dels 23 mercats analitzats per Kantar. Tenint en compte les dades obtingudes, el repte rau en la creació d’estratègies publicitàries Glocals personalitzant els assets, els productes i els serveis d’acord amb els costums i les necessitats dels consumidors locals