3 Estratègies SEO per Generar Trànsit cap a la teva web

Al SEO tenim una broma recurrent: “Si vols amagar un cadàver, fes-ho a la pàgina dos de Google”.
Ivan Portolés

3 Estratègies SEO per Generar Trànsit cap a la teva web

Al SEO tenim una broma recurrent: “Si vols amagar un cadàver, fes-ho a la pàgina dos de Google”.
Escrito por Ivan Portolés

Una de les formes més eficaces de guanyar trànsit cap al teu lloc web és la optimització en els motors de cerca (SEO). Però aquí hi ha la part complicada: ho has de fer d’una manera correcta, tant per als teus usuaris, com per als motors de cerca. 

Tots coneixem els anuncis a xarxes socials o Google, però cada cop més gent aposta per l’optimització a Google de forma orgànica (SEO).

Per què està passant això?Fàcil: actualment, el 50% del tot el trànsit d’Internet arriba des de les cerques orgàniques. Sent actualment la que, en proporció, el tipus de cerca que més trànsit genera al món, i fins i tot és més gran que les que es crea a través de les xarxes socials (5%) i/o de anuncis pagats (10%)!

Per fer-vos una idea, Google rep al voltant de 3.500 milions de consultes cada dia. Tot i això, el resultat de la cerca orgànica millor classificat a Google obté un CTR (percentatge de clics) mitjà del 31,7%. Aleshores… posicionar a Google és fàcil? Per res, Google creix i canvia parts del seu algorisme diverses vegades a l’any (el 2021, per exemple, van ser confirmats (cosa que vol dir que han estat molts més) 21 canvis importants o Core Updates), fent que els criteris de classificació siguin encara més difícils amb cada actualització.

Això vol dir que és essencial, avui dia, disposar d’un especialista SEO pendent en tot moment tant de la teva web, com de les noves regles o pistes que dóna Google per posicionar millor, i per, lògicament, augmentar els beneficis o visibilitat del teu negoci. Abans de res.

Necessites ajuda pel teu projecte SEO?
Contacta amb nosaltres!

Com puc augmentar el trànsit a la meva pàgina web?

Al SEO tenim una broma recurrent: “Si vols amagar un cadàver, fes-ho a la pàgina dos de Google”.

Sembla una broma, però res més lluny de la realitat, per això la lluita titànica de tota la teva competència per aparèixer cada vegada més amunt en les cerques que els teus clients o potencials clients usen per buscar-te a tu o al teu producte / servei a Google.

Una vegada que comencis a tenir una millor classificació orgànica després de mesos d’esforç i treball dur, obtindràs automàticament un augment del teu trànsit web. El millor del trànsit orgànic i del posicionament és que, encara que potser costi temps en arribar, pot esdevenir molt més durador i amb un cost menor.

Ara que saps que el SEO està en constant evolució i que necessites adaptar-te als algorismes de Google per posicionar-te a dalt de tot, anem amb les estratègies que t’ajudaran a mantenir un avantatge sobre la teva competència:

Estratègia SEO 1: La importància de les paraules clau

Més del 50% de les cerques a la web són cerques sense clicS. Això vol dir que més de la meitat de les cerques acaben sense que l’usuari trobi el que estava buscant o troben la resposta directament als resultats de Google (això en diem posició o resultat 0).

Afegir menús, informació de contacte, fragments destacats i preguntes freqüents (FAQ) ajuda a ser la persona i/o web que dóna resposta al teu client. No obstant això, per aparèixer als primers llocs de les SERP, has d’optimitzar tota la teva informació amb les paraules clau adequades, tant per a Google, com per a la persona que t’està buscant en aquell moment.

Sabem com ens cerca el nostre client? Com vol Google que mostrem la informació? Tot això a priori sembla fàcil, però et podem assegurar que no ho és gens. Aleshores… És impossible? Per res! Aquí tens algunes pistes que et poden ajudar:

  • Busca paraules clau relacionades amb el teu negoci i incorpora-les al teu contingut de manera natural. Com més cerquis i més long tail (paraules clau llargues) trobis, millor.
  • Utilitza eines SEO per investigar les paraules clau i els competidors dins del teu nínxol (n’hi ha moltes: tant de franc, com de pagament).
  • Comprèn el volum de paraules clau necessari, les paraules clau en tendència i les paraules més buscades / competides.
  • Valora la despesa d’energia, temps i diners en cadascuna. Prioritza les que s’adapten millor a la teva estratègia global i comença amb elles.
estratègia contingut seo
Google mola però el teu client no ha de notar que només escrius per a ell.

Estratègia SEO 2. Crear nou contingut o millora el que tens

Sembla obvi, però és un dels problemes més normals que ens trobem dia a dia a la nostra agència de MarketinG.

Ens trobem amb una gran mancança de contingut o que el contingut existent no està optimitzat, fent que aquests webs posicionin per poques paraules clau i és el motiu pel qual surten en posicions baixes.

Sigui quina sigui l’opció que triïs, l’objectiu més important és molt senzill: arribar al nombre més gran de gent i per descomptat, que la gent que entri a la teva web, ho llegeixi.

Afortunadament, no has d’escriure res sensacionalista o fer declaracions que no puguis justificar. En el seu lloc, pots arribar al teu públic objectiu de les maneres següents:

  • Comunica les teves idees amb eficàcia i amb les paraules més senzilles possibles.
  • Intenta respondre a les inquietuds dels usuaris i, si pots, aconsegueix arribar-hi mitjançant algun tipus d’emoció.
  • Utilitza informació real i contrastada.

També podeu posar al dia els vostres continguts antics, eliminant qualsevol informació obsoleta i introduint nous punts de vista. L’actualització de les teves pàgines web també pot requerir una auditoria per part d’algun especialista SEO.

A més, intenta recordar sempre aquesta regla essencial de SEO: mai publiquis o mostris contingut duplicat a les teves pàgines web. Si no elimines el contingut duplicat del teu lloc i Google ho detecta, la penalització sol ser una baixada a les SERPS d’aquest contingut, o fins i tot de la web sencera. Molt de compte!

Estratègia SEO 3: Google és important, però lusuari ho és més

Quan implementis qualsevol estratègia de SEO , assegura’t d’utilitzar tàctiques que siguin orgàniques per als usuaris, no per als motors de cerca. El més important del trànsit orgànic és que ha de ser orgànic.

Els usuaris han d’arribar al teu lloc web perquè el teu contingut coincideix amb els criteris que estan buscant. Per això, quan escriguis el contingut del teu lloc web, fes una ullada a la teva llista de paraules clau i als teus temes; assegura’t de consultar-les i veure com les pots implementar a la teva escriptura. Menys és més. No et preocupis per la longitud del text, compte amb la sobre optimització i d’emplenar el text amb “palla” que no aporti al lector.

L’optimització dels motors de cerca és un procés llarg i contigu, i es necessita temps i esforç per fer-ho bé. Hi ha petites accions ràpides que pots fer avui per millorar el teu lloc web. Tot i això, si vols millorar la usabilitat i el posicionament a llarg termini, necessites crear una estratègia a seguir.

No et quedis darrere de la teva competència a Google

Conclusió

A mesura que passa el temps, Google posa cada cop més èmfasi en les preferències de l’audiència, i tots els algorismes futurs requeriran que les empreses ofereixin més valor a través dels seus continguts i plataformes. Aquestes són algunes de les tendències de SEO més significatives (i en certa manera imperecederas) amb què les empreses, els professionals del màrqueting a> i els especialistes en SEO han d’estar familiaritzats per classificar millor, fins i tot després d’una actualització inesperada de l’algorisme.

Creus que ens ha faltat alguna? Fas servir alguna o has provat aquestes i t’han funcionat? Escriu-nos amb els teus dubtes, suggeriments i/o consells sobre aquest tema, estarem encantats de llegir-te!