Cada cop són més les empreses que entenen sobre SEO i que, per exemple, aIP Marketing, directament ens sol·liciten el strong>SEO com a part de la teva estratègia de màrqueting digital. Cada cop ens estem acostumant més a preguntes com: “millorarà això el posicionament del meu web?” i comencem també a rebre sol·licituds expresses d’implementació de mesures d’optimització web.
Comencem pel principi, millor… Què és el SEO?
Si et preguntem si neteges la teva oficina o espais corporatius, la teva resposta serà evidentment, SI. Bé, de la mateixa manera, hem d’estar contínuament “netejant la nostra web”. Si sabem on volem arribar, el més important és saber com i, sobretot, on som ara i si estem bé… o malament. I això implica analitzar la nostra web, la nostra presència digital i la de la competència. En definitiva, el SEO és tenir la teva web neta, ordenada i actualitzada.
D’acord, sí, és una explicació molt fàcil d’entendre, però òbviament no ens pot servir per entendre TOT al cent per cent… Tornem a començar.
El SEO és el procés encarregat d’optimitzar la teva web i és part activa de totes les estratègies de posicionament web.
És el que fa que la teva web aparegui als resultats d’una determinada cerca a Google. Optimitzar vol dir preparar correctament la web a escala estructural, compositiu, de contingut, navegació i etiquetatge intern,però per què? Fàcil: per generar noves oportunitats de venda de manera efectiva i eficaç. Així doncs, optimitzar el SEO d’una web per a vendes significa que, més enllà de les posicions a les SERP’s i Google, els internautes trobin, accedeixin i naveguin de manera eficient a la nostra web, perquè acabin convertint-hi.
Un altre factor molt important!: la web ha d’estar ben estructurada i planificada des d’un inici perquè, altrament, implementar millores de SEO pot resultar un procés lent, complicat i de resultats a llarg termini. L’ideal és començar amb un projecte que basi la seva estructura web en una anàlisi SEO prèvia, adaptant les redaccions a les keywords més rellevants i sense deixar de banda etiquetes, metaetiquetes, etc.
Les promocions a Social Ads, les estratègies de linkbuilding o un bon pla de Social Media contribuiran a millorar el posicionament indirecte d’una web.
Al cap i a la fi, Google busca (res ni més ni menys) que et busquin, però també valora positivament que els usuaris arribin a la teva web per multitud de vies, perquè això significa que la teva web és d’interès.
Tenint en compte això, és important contemplar tant el SEO Onpage i el SEO Offpage que, si no saps què és, t’ho deixem per aquí:
- SEO On page: s’assegura que les pàgines i els components de la web estiguin correctament organitzats, optimitzats i etiquetats. Facilita la tasca i fa que la teva web sigui tan atractiva com sigui possible perquè enamori els cercadors, sobretot Google, que és el més exigent.
Dins del SEO On page, tenim molts elements a treballar: les keywords (de les que en parlarem més endavant) el temps de càrrega de la web, l’optimització del codi intern i el format de la URL, que són els principals i que més interessa mantenir actualitzats i “ordenats”. És, en definitiva, tota la feina que podem fer des de la nostra mateixa web per millorar el nostre posicionament web. - SEO Off page: aquest se centra en accions externes a la pàgina web. Els factors més importants d’aquest tipus de SEO són el nombre i la quantitat d’enllaços de la nostra web, la presència que tenim a les xarxes socials, les mencions de la nostra web, l’autoritat de la marca, etc. És a dir, allò que determina la seva autoritat i qualitat reconeguda. Tot això fa que aquest tipus de SEO ens posicioni davant de la nostra competència, perquè una web ha de ser de qualitat i ordenada, però, sobretot, ha de tenir bona reputació. Aquí és on traiem a lluir el típic refrany de “no és or tot el que llueix”, perquè els cercadors no només es basen en allò que es veu, sinó també en allò que no es veu a simple vista.
El SEO ha de formar part fonamental de qualsevol bona estratègia de màrqueting digital
Avui dia, la visibilitat de marca és el gran objectiu dins de les estratègies de Màrqueting. Les empreses amb presència digital busquen més visibilitat davant milions d’usuaris i clients potencials. Per això cal saber on volem arribar i en quins clients ens volem enfocar, millorant la visibilitat de marca. I compte! no només es tracta que els clients et trobin, sinó que una vegada captats hem d’aconseguir que vulguin recórrer a tu una vegada i una altra. Creus que, perquè hagin acudit a tu una vegada, tornaran sempre? La resposta és NO, si no els mostres interès i agraïment, els teus clients no ho faran per tu. Quan un client ha adquirit un producte o servei a la teva empresa, l’ús d’enquestes de satisfacció i promocions permeten mantenir un contacte permanent amb ells i aconseguir lleialtat cap a la teva empresa.
Però què té això a veure amb el SEO?
El SEO t’aportarà sempre, en primer lloc, fins i tot abans de crear vendes (és el que anomenem NOTORIETAT). És possible que part del teu públic objectiu encara no et conegui, i amb l’adequat posicionament aconseguiràs arribar a tota aquesta gent que et necessita i encara no has aconseguit captar. Una estratègia professional que utilitzi el SEO per optimitzar el teu negoci digital et permet comptar amb un lloc web ràpid, robust i fàcil d’usar que es posiciona a dalt de tot en els motors de cerca i elabori de manera exponencial noves oportunitats de venda, perquè com més posicionat estigui el teu negoci, més oportunitats podràs generar. Finalment, el SEO t’ajudarà a destacar per sobre dels teus competidors i obtenir rendibilitat de la teva pàgina web.
Parlem de les famoses Keywords?
Aquesta maleïda paraula i la seva traducció com a “paraula clau” està concebuda com “la joia de la corona” del SEO i realment pocs en saben el significat. Tot i això (i com ja hem comentat anteriorment) ja hem vist que, en el SEO, les keywords són només part de l’estratègia d’optimització web.
Les keywords són bàsicament els fonaments d’una web.
Una keyword o paraula clau és el conjunt de termes que utilitzen els usuaris quan busquen als cercadors. Aquí és on tots ens preguntem: què és el que els usuaris escriuen al cercador per trobar el que estan buscant? Normalment, amb una paraula concisa n’hi ha prou per buscar alguna cosa que t’interessi, però el cert és que els usuaris cada cop fan cerques més específiques i concises.
El més recomanable és fer un detallat “Keyword research”. Hem de buscar les que millor s’adaptin al negoci i les que ajudin a la pàgina web a posicionar-se dins dels motors de cerca, tenint en compte paraules específiques del sector i fins i tot keywords longtail (que bàsicament són cerques molt concretes, que normalment tenen poc volum de cerques, però que poden nodrir la nostra web aportant trànsit de molt bona qualitat amb paraules que, en general, no estan gaire competides).
El SEO afavoreix la UX (experiència d’usuari)
En resum, tal com hem vist, utilitzar El SEO per optimitzar el teu negoci digital és una part important de la teva estratègia de posicionament. Perquè serveix per analitzar i millorar l’índex de qualitat de la nostra web sense respondre a un únic objectiu (el posicionament), sinó a molts altres: el SEO és qualitat de navegació, de disseny, de servei i d’interacció amb els internautes .
Si un client potencial entra en una pàgina web i té una bona experiència com a usuari, tindrem un gran avantatge respecte a la competència. Una pàgina web defineix com és una empresa, per tant, l’hem de tenir com un perfecte aparador que reflecteixi com vols que et vegin els possibles clients a primera vista. Per això diem que el SEO no només és posicionament orgànic, sinó que també una millora de l’experiència d’usuari impressionant.
El nostre consell és que, si vols tenir una web que converteixi, deixis d’enfocar-te només a les Keywords, perquè hi ha molt més per fer.
Sabem que entendre el SEO no és del tot senzill, de fet, no ho és gens; perquè és una tasca de gran profunditat i que implica moltes coses que, a simple vista, no es veuen. El millor és que contemplem la possibilitat de posar-nos en mans d’un professional per dur a terme aquesta tasca amb èxit, igual que passa amb qualsevol altra feina… Oi que no deixaries en mans de qualsevol la construcció de la teva futura casa? No, necessites un arquitecte i un bon equip de constructors, cert?
Tenim el servei SEO que necessites
Aleshores, per què deixar en mans de qualsevol la construcció de la teva web? Si tens dubtes sobre com fer-ho (que és probable que en tinguis), no dubtis a consultar-ho amb un especialista. Per això estem!